woensdag 11 september 2013

Leuke hoekjes...


Toen de jongens vorige week maandag weer naar school gingen was het hoog nodig dat ik ook aan het werk ging. Maandag heb ik de beneden verdieping onder handen genomen (lees: schoongemaakt) en dinsdag was de 1e verdieping aan de beurt. Ik wilde klaar zijn voordat de warmte later die week arriveerde (wat een verschil met nu, het is koud en nat!). Terwijl ik mijn weg omhoog werkte kwam ik een paar keer een leuk tafereeltje tegen, gewoon een leuk groepje "dingen". Meestal komt het wat vol of rommelig op mij over, maar nu ik alles af stofte en weer neer zette realisserde ik me dat het leuke plaatjes zouden kunnen zijn. Een beetje inspiratie om zelf ook een groepje te maken... ergens... misschien?
 Verschillende weckpotten, gevuld met oude garenklosjes (van mijn moeder en van mijn oma), stopgarenkaartjes, knopenkaartjes en wat al niet meer... Het Zweedse paardje kreeg ik toen ik nog klein was van mijn vader.
Voor de vakantie opperde ik bij de jongens om de knuffels op te ruimen omdat ze al een poos niet meer in 1 mand pasten, maar dat viel niet in goede aarde! Ze moesten blijven en ook allemaal boven op de ladenkast. Dus een mand erbij en allemaal erin. Een paar knuffels hebben ze gewonnen op de kermis maar de meeste gekregen ze door de jaren heen als ze een "Knuffel Pannekoek" bestelden in ons favoriete pannekoekenhuis.
Van kinds af aan hou ik van Oilily. Het was het eerste parfum wat ik gebruikte en ik gebruik het nu nog steeds. De zeepblikjes zien er zo mooi en kleurig uit.
Een kiekje van in onze slaapkamer. Ik heb de rommeltjes (naast en achter de stoel) en de wasmanden expres niet weggezet, want ja, een beetje realistisch mag ook wel. De sprei op de koffer is van mijn oma geweest.
En hier zie je de roze pioenrozen van de Xenos ook weer terug die laatst in mijn fietsmand lagen!
Een fijne dag en geniet van jouw mooie hoekjes. Of maak er één!

2 comments, which make me happy!:

Colien zei

Heerlijk om te zien, ben dol op dit soort hoekjes! Hier ook een huis vol frutsels en daarbij behorende herinneringen....
grtz.Colien

Corien zei

Heerlijke hoekjes en romantische sferen zo, Ingrid.
Hou er ook van, met potjes bij elkaar etc.
Zeker nu we het binnen weer gezellig gaan maken is het heerlijk rommelen en sfeer creëren.
Liefs,
Corien

Een reactie posten

Bedankt voor je bericht! Dat waardeer ik echt!
Thanks for leaving a comment, I really appreciate that!