donderdag 31 januari 2013

Een tak voor het raam

Wat was het maandag een mooie dag hè? 's Ochtends eerst wel even wat regen maar daarna kwam er blauw tussen de wolken en was zelfs de zon te zien! Ikke snel naar buiten om een foto te maken...
 Als het zonnetje schijnt lijkt alles meteen vrolijker.
 Afgelopen weekend kregen we deze mooie hyacintbolletjes van iemand die onze verftrap heeft geleend. Is dat nou niet aardig? Nu genieten we van een klein beetje voorjaar in huis.
 Nadat ik een paar haakblogs heb bekeken is de verleiding heel groot om met iets nieuws te beginnen, een leuk nieuw projectje. Maar... dit breiwerk ligt nog op mij te wachten en dat ga ik eerst afmaken. Iets afronden is misschien wel net zo leuk als iets nieuws beginnen ;-) Maar binnenkort moet ik wel met iets nieuws beginnen want mijn vriendin Natadja wil leren haken en gaat beginnen met een poppendekentje. Ik ga haar laten zien hoe je granny squares maakt, maar dan doe ik natuurlijk wel zelf mee ;-) Nog even bedenken wat ik van mijn granny squares ga maken... 
 Hier zit ik lekker in de stoel de laatste toeren te breien, met een dubbele draad want ik wil dat het een beetje grof wordt. Maar wat wordt het nou?
 Al wel 1,5 jaar geleden heb ik bedacht dat ik graag een tak voor het raam wil hebben waar ik leuke dingen aan kan hangen. En ik heb een jasje voor de tak gebreid, naar het idee uit het boek Eline's Winterhuis.
 Zie hier het resultaat!
 Nu moet ik hem alleen nog ophangen... hoop niet dat dat ook weer 1,5 jaar gaat duren ;-)
Sinds dit jaar heb ik geen oppaskindjes meer en daarom kon ik de mand met peuterspeelgoed onder de salontafel leegruimen. Mmm... wat zal ik daar eens in gaan doen... Nou, ik hoefde niet heel lang na te denken, mijn haak- en breispullen zitten er nu in!
Nu de sneeuw weg is kan ik mijn heideplantje weer zien :-)
En jullie? Wat hebben jullie de laatste dagen gedaan?

8 comments, which make me happy!:

Kiek zei

Ziet er goed uit allemaal. Leuk die tak!
Tja wat heb ik gedaan.................voor zieke oudste gezorgd enne voor zieke man gezorgd
(en nog steeds hardnekkige griep) enne het huis opgeruimd enne gehoopt dat jongste niet ook ziek wordt (want volgende week cito eindtoets) maar waarschijnlijk ijdele hoop aangezien ze vanochtend met keelpijn wakker werd................en ik? Ik voel de hoestkriebels opkomen! He bah hoop dat ik niet net zo ziek word want als moeder kan dat natuurlijk echt niet...............!

Unknown zei

Super leuk idee van die tak.

Ik heb een tak boven mijn bed hangen, met hartjes eraan.
(duurde bij mij ook heel lang voordat tie hing hoor ;) )

liefs,
Samantha

Brenda zei

Wat een geweldig leuk idee om een jasje voor de tak te maken zeg!! Ik ben dan ook erg benieuwd hoe het eruit ziet als hij voor je raam hangt, wel een foto van maken he?! :-)
Lieve groetjes Brenda

Anita Meijer zei

Wat heb je weer leuke foto's geplaatst Ingrid, ziet er weer tiptop uit. Leuk gedaan zo die tak met het gebreide jasje, ben benieuwd wat je er allemaal aan gaat hangen.
Liefs van Anita

Ghea zei

Het ziet er heel gezellig uit hoor meis, en wat een mooie bollen heb je gehad heerlijk het voorjaar in huis.
Liefs ghea

Rebelleke zei

Ik geniet er ieder keer van als ik je blog lees!

Heerlijk!! je schrijft leuk en je maakt top leuke dingen!

Complimenten!!!

Colien zei

Oh, wat een te gek idee! Je verzint ook van alles, of kunt in ieder geval een leuk idee wat je ergens hebt opgedaan zo'n leuke eigen draai geven. Dit is weer een toppertje!
Tja, wat heb ik gedaan: Sanne en ik zijn druk in de voorbereiding van 14 creatieve workshops. Binnenkort meer info op mijn blog, maar hier vind je onze Facebook pagina, kun je alvast zien wat we van plan zijn :)
https://www.facebook.com/#!/WorkshopsAd6

grtz.Colien

Hanneke zei

Wat een gezellige foto's! Leuk dat jasje voor die tak, ziet er erg mooi uit. Erg aardig dat je die hyacinten hebt gekregen, ze ruiken zo lekker! Ik heb net zelf een paar hyacinten in een leuk bakje gezet, hopelijk worden het snel plantjes!

Groetjes, Hanneke

Een reactie posten

Bedankt voor je bericht! Dat waardeer ik echt!
Thanks for leaving a comment, I really appreciate that!