woensdag 1 juni 2011

Kleedjesmarkt enzo...

Vandaag was er kleedjesmarkt bij de jongens op school. Altijd heel gezellig. Alle kinderen mogen spulletjes meenemen en een theedoek (= het kleedje) en iets mag maximaal €0,50 kosten. Da's leuk toch? De helft van de opbrengst gaat naar een goed doel en de andere helft wordt gebruikt voor een nieuw speeltoestel voor op het schoolplein, dus iedereen blij!
Je ziet vooral veel rommel, maar sommige moeders zijn ook creatief geweest, wat mij natuurlijk wel aanspreekt ;-)
Ik heb dit glaasje voor een waxinelichtje gekocht dat is gepimpt met stof en lintjes. En dan het grappige portemonneetje/ mapje. Ik had dit idee nog nooit gezien en was er helemaal weg van. Het is op en top recycling omdat het mapje wordt gemaakt van een pak melk of yoghurtdrink bijvoorbeeld. Op de volgende foto zie je hopelijk iets beter hoe het in elkaar zit.
Je duwt de zijkanten van het pak naar binnen en knipt de onder- en bovenkant eraf. Dan knip je een gedeelte weg zodat er een klep ontstaat. Alle randen beplakken met decoratieplakband en vouw het dan dubbel. De 2 kanten die tegen elkaar aan komen maak je vast met nietjes. Grappig he?
En dan ook nog iets van papier ;-) Voor dit theedoosje heb ik dessinpapier van Eline's Huis gebruikt.
Ik heb eens een ander model gebruikt dan anders, simpeler eigenlijk. Twee stroken op elkaar plakken tot een kruis en een dekseltje maken. Zo stond het een keer in de Cards Only.
Het ticket is van Tim Holtz en de roosjes zijn gemaakt met een Die-Namics stans van My Favourite Things.

Morgen kom ik terug voor de nieuwe TPS challenge. Tot dan!

5 comments, which make me happy!:

Judith zei

Hallo Ingrid,
Ja, creativiteit spreekt mij ook meer aan. Zo'n portemonneetje heb ik een keer gemaakt als verjaardagscadeau voor een vriendje. Zo is geld geven veel leuker (-:
Je theedoosje is geweldig! (heb er nog een half afgemaakte in de kast staan...)
groetjes, Judith

Ern@ zei

Zo creatieve moeders daar!
Vind het een erg leuk idee van het melkpak, en natuurlijk ook jou creatie!

Groetjes Erna

Agnes van Hensbergen - agnesstampcards zei

Wat een goed idee om zo het theedoosje te maken.De portemonee heb ik eens gezien van een pak sap gemaakt erg leuk.Ik heb je stans en de stempel van belles voor je.Neem ik zaterdag mee.

Lfs Ag

Christina zei

Dat ziet er goed uit Ingrid!
Groeten Kristel

Chantal zei

Wat ontzettend leuk Ingrid! Dat portemoneetje is echt fantastisch!

Groetjes,
Chantal

Een reactie posten

Bedankt voor je bericht! Dat waardeer ik echt!
Thanks for leaving a comment, I really appreciate that!